vrijdag 13 april 2012

Doctor Who: The Rescue

Doctor Who (oude serie): The Rescue.

Deze aflevering bestaat uit 2 delen, dus heeft het ongeveer de lengte van een aflevering van de meeste series van tegenwoordig. Wel prettig want nu kan het ook niet vreselijk uitgesponnen worden en blijft het verhaal to the point.

Wat me in het begin nogal opviel was de warrigheid van de doctor. Hij slaapt bij de landing en is vergeten dat Susan er niet meer is. Zouden ze al naar een nieuwe incarnatie aan het toewerken zijn? ging even door me heen, maar later is de doctor toch weer bijzonder schrander in het ontraadselen van het mysterie rond Bennett en de zeer vreemd uitgedoste Coquillion.  Misschien door de manier waarop Bennett neergezet werd, maar ik zag zelf ook al gauw aankomen hoe het in elkaar zat, helaas dus geen verrassing meer voor mij. En dan hoe de doctor tegen Vicky doet, dat is werkelijk nog niet eerder vertoond. Een en al vriendelijkheid en charme. En ja hoor. Ze mag mee als nieuwe companion.

Ze is wat vlotter en minder naïef dan Susan. Ik ben benieuwd hoe ze het gaat doen bij de Romans...


1 opmerking:

  1. Warrigheid van de Doctor hebben we dacht ik wel eens eerder gezien. Nu heeft hij nog een extra reden want het vertrekt van Susan zal hem niet in de koude kleren zijn gaan zitten. Geen wonder dat hij zo superaardig tegen Vicki is. Allemaal substitutie. :-)
    Dat de Doctor zoveel in zichzelf sprak, zag ik als uitleg aan de kijkers. Dat het monster geen monster was maar een mens in een pak was wel zo duidelijk dat het bijna niet anders zo kon zijn waarmee dan wel het verhaal snel was weggegeven.
    Barbara vond ik wat onkarakteristiek in haar daad om het beest buiten te doden terwijl Vicki nog wel heel hard nee riep. Barbara is toch anders niet zo snel voor hup de kop er af.
    Vicki heeft al aardig op haar eigen benen moeten staan en is daarom al meer volwassen dan Susan ooit is geweest. Dat het gelijk zo klikt met de Doctor vind ik wel leuk om te zien. Alleen weet je het met de Doctor maar nooit. Voor je het weet is zijn stemming omgeslagen en wordt iedereen uit de TARDIS gezet. Zo blijft het wel spannend.
    Op naar de volgende geschiedenisles (als ik het goed onthouden heb).

    BeantwoordenVerwijderen