dinsdag 13 mei 2014

Aanrijding in Moscou

Film: Aanrijding in Moscou (2008)

De muziek had ik al vaak genoeg gedraaid, nl de heerlijke soundtrack van  Tuur Florizoone (met vooral piano en accordeon) Nu dan de film gezien die erbij hoort en waar de muziek voortreffelijk bij paste en die ook een belangrijk sfeermaker was in het geheel.

Charmante film die speelt in Gent (Moscou is een wijk in Gent) met het sappige dialect van die stad, waarbij je echt wel ondertiteling nodig hebt. De film is leuk en grappig, maar heeft ook een serieuze en zelfs wat bittere ondertoon. Het gaat over op de klippen lopende relaties en het maken van keuzes. Naar het eind vond ik de film iets teveel verzanden in de ene keuze op de andere en werd het me net iets te lang. Jammer want verder heb ik er zeer van genoten.

2 opmerkingen:

  1. Is de muziek de aanleiding geweest om deze film te gaan kijken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hij was een paar dagen geleden op tv en ik zag een aanrader op Twitter, dat was dus de aanleiding.

      Verwijderen