zondag 24 juni 2012

Doctor Who: The Crusade

Doctor Who (oude serie): The Crusade

Deze aflevering boeide mij wat minder dan de vorige, vooral omdat hij mij toch wel erg aan eerdere afleveringen deed denken. Met name het geheen-en-weer van Barbara die steeds gevangen genomen, bevrijd en weer gevangen genomen wordt. Dat hebben we vaker gezien. Misschien kwam het ook omdat er twee van de vier deeltjes verloren zijn gegaan, is toch wat moeilijker kijken. Het spannendste deeltje waar Ian vastgebonden ligt in de woestijn en met een kolonie op hem af komende mieren wordt bedreigd, is een 'toverlantaarn'-deeltje. Helaas. Uiterst merkwaardig dat hij daarna weer vriendjes wordt met de sadist die hem dit aandoet.

Een scene vond ik bijzonder goed. Nl die van king Richard met zijn zus Joanna wanneer ze zich verzet tegen zijn plan om haar uit te huwelijken. Je hebt dan het gevoel dat je naar uitstekend klassiek toneelspel zit te kijken. Goed zo, Joanna, laat je niet zomaar uithuwelijken!

Nu gauw naar de volgende aflevering: The Space Museum.

1 opmerking:

  1. Ben het helemaal met je eens dat het veel weg heeft van vorige met name historische afleveringen en dat neemt de aandacht wel wat weg.
    De Doctor en Vicki blijf ik wel heel leuk vinden samen. Een ondeugend stel die plezier in hun avonturen hebben terwijl Ian en Barbara meer de ernstige kanten van de gebeurtenissen op hun schouders dragen.
    De marteling die Ian moet doormaken, verbaasde me. Dit gaat wel heel erg ver. De BBC was altijd zo van de censuur maar iemand op deze manier martelen kon wel? Snap daar niets van.
    Van de geschiedenisles heb ik maar bitter weinig opgestoken. Hoe het nu met Koning Richard zit, is niet echt bij me blijven hangen. Dus dat doel is aan mij voorbij geschoten.
    Het spel tussen de koninklijke broer en zus is mij niet bijzonder opgevallen maar ik kan me er wel wat bij voorstellen. Daarin werd ik wel meer meegezogen dan bepaalde andere scènes waarbij ik me voortdurend bewust ben dat het gespeeld wordt.

    Dit verhaal was voor mij ook geen hoogvlieger.

    Laten we inderdaad maar gauw naar The Space Museum gaan.

    BeantwoordenVerwijderen