woensdag 8 juni 2011

Film Twilight en boek Een Spel der Tronen

Film: Twilight. Een film over een tienermeisje dat verliefd wordt op een vampier. Hoe origineel ;) Net als bij The Fountain werd ik aangetrokken door de mooie muziek van Alexandre Desplat en ik had niet te hoge verwachtingen bij deze film. Toch was hij wel aardig. Niet onprettig om naar te kijken en af en toe spannend. Nu is dit de eerste van een serie van vier (The Twilight Saga) maar ik geloof niet dat ik de andere drie ook wil zien. Eén is genoeg.

Boek Uitgelezen: Een Spel der Tronen, deel 1 van de serie van George Martin. Het boek heet eigenlijk: Een lied van IJs en Vuur en Spel der Tronen is het eerste deel. Hier en daar een beetje langdradig vanwege de vele namen en uitweidingen, maar met veel spannende scènes. Leuk om het boek gelijk verbeeld te zien in de tv-serie. Ik was anders in geen eeuwigheid aan dit boek begonnen. Heb nu veel zin in deel 2, wat waarschijnlijk in herdruk is, niet te krijgen, dus maar weer naar de bieb.

3 opmerkingen:

  1. George RR Martin een beetje langdradig? Daar herken ik niets in. Juist door zijn heldere manier van schrijven, blijven personages me heel goed bij terwijl het nog wel om zoveel verschillende mensen gaat. Ik vind het bijzonder en intrigerend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met name opsommingen van namen (van allerlei figuren die wrsch helemaal niet belangrijk zijn) en titels vind ik nogal vervelend. Sommige beschrijvingen ook, heb t boek niet meer dus kan zo gauw even geen voorbeeld geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daar staat me helemaal niets meer van bij maar ik kan me voorstellen dat het irritant is als het als nutteloze opsommingen overkomt.

    BeantwoordenVerwijderen