zondag 30 oktober 2011

Housewives, Dexter en Doctor Who

serie: Desperate Housewives 7x18 Moments in the Woods
serie: Dexter 6x04 A Horse of a Different Color

Doctor Who de oude serie seizoen 1:
002 The Daleks Deze aflevering bestaat uit 7 deeltjes van elk ongeveer een half uur. Het begint leuk maar tegen het einde ben je toch wel blij dat je er doorheen bent, want dan wordt het wel erg langdradig.
003 The Edge of Destruction Na de Daleks erg verfrissend. Het zijn maar twee deeltjes en het speelt zich uitsluitend in de Tardis af. Het gedrag van iedereen, het meest nog van Susan is vreemd en onvoorspelbaar. Het duurt tot het einde voor we weten wat er echt aan de hand is, dat maakt het geheimzinnig en je bent steeds aan het speculeren. Het lijkt of ze bezeten zijn door een alien, maar dat blijkt niet het geval.
004 Marco Polo

De eerste verloren gegane aflevering, dus we kijken plaatjes met bijpassend geluid en af en toe een voice over. Net als bij de Daleks-aflevering lijkt er geen eind te komen aan de verwikkelingen en met alleen de plaatjes ben je ook hier blij dat het af is na 7 afleveringen. Wel erg grappig hier en daar, vooral als de Tardis zomaar wordt afgenomen en op een houten kar wordt geladen om naar de Kublai Khan te brengen.

 005 The Keys of Marinus
We hebben weer beweging en dat maakt het gelijk al heerlijk om te kijken. Bovendien is het een erg leuk verhaal, waar we in elk deeltje op een andere plek terecht komen via een armband die je zomaar naar een andere plek verhuist. Dat lijkt op 'beamen' in Star Trek. Leuk voor de achterblijvers als ze zomaar ineens verdwijnen. De doctor begint zich wat menselijker te gedragen en doet er alles aan om Ian die de doodstraf heeft gekregen vrij te krijgen. In een antal deeltjes schittert hij door afwezigheid maar ik las elder dat hij toen even met vakantie was. *lol*
Even pauze nu voor andere dingen en dan op naar het volgende avontuur!

12 opmerkingen:

  1. Ooooh, ik ben nog helemaal niet zo ver met Doctor Who dus deze entrie doe ik even in de bookmarks. U hoort nog van mij.
    Die foto uit Marco Polo is briljant. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Net The Daleks afgekeken en ik herken wel dat je zegt dat het wat te langdradig is. Maar dat heb ik eigenlijk alleen zo ervaren toen ik de deeltjes heel snel achter elkaar keek. Nu ik meer tijd er tussendoor heb genomen, is het veel minder langdradig. En vroeger moest men een hele week wachten voor een volgend aflevering dus toen zal het ook wel niet te langzaam zijn gegaan.
    Tijdens het kijken zat ik steeds te denken dat men toen ze dit maakten niet hadden kunnen weten wat voor een enorme hit die Daleks zouden worden en nu bijna vijftig jaar later deze kwaadaardige veroveraars zo'n enorme ontwikkeling hebben doorgemaakt dat ze het hele heelal aan zich willen onderwerpen en ze dus nog steeds springlevend zijn zonder aan kracht te hebben ingeboet. Heel bijzonder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als je een week moet wachten op het volgende deeltje is het heel anders natuurlijk en het was sowieso een andere tijd. Misschien moet ik ze niet teveel achter elkaar kijken.
    Ik vond de begin-Daleks veel leuker dan die Daleks van nu die het zo hoog in hun peperbus hebben. Ze hebben iets hulpeloos, scheren zo langs je heen door die gangen en ze kunnen dat gebied niet uit en dat geneesmiddels werkt averechts op hun.
    Leuk dat je weer verder gekeken hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is steeds weer even kiezen wat te kijken en nu weer wat Doctor Who gekeken. Is eigenlijk altijd wel leuk. :-)
    Ben het met je eens dat die begin-Daleks leuker zijn. In die tijden konden ze alleen maar rijden en niet vliegen. Is een heel verschil. Wel zijn ze al even genadeloos als later. Of misschien wel genadelozer.
    The Edge of Destruction vind ik wel een klein juweeltje. Het is geheel op de personages gebaseerd en zowel wij als kijkers als de avonturiers zelf leren de personages beter kennen.
    Opmerkelijk vond ik dat de Doctor op een gegeven moment zegt dat zijn machine niet denkt en er achter komt dat de TARDIS wel degelijk het een en ander kan laten weten. Wij als trouwe kijkers weten natuurlijk al veel meer wat de TARDIS allemaal zelf kan.
    William Hartnell blijft wel heel veel haperen op woorden. Ik dacht dat dit pas veel later opvallend werd maar hij doet het dus al zo vroeg in de serie. Ook vind ik hem helemaal niet zo'n sterk acteur als in mijn herinnering. Barbara vind ik veruit het best te worden neergezet, gevolgd door Ian.
    Op naar Marco Polo.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind Susan ook best goed. Een heel geloofwaardige tiener uit de 60er jaren. Veel plezier met de toverlantaarn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Meen je dat nou van Susan? Waren ze in die tijd allemaal zo hyperhysterisch?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hahaha vast niet, maar de schrijvers dachten misschien van wel ;) Ik vind Susan echt goed spelen. Heel levendig en een mooie tegenpool van de doctor.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Had jij van Marco Polo ook de ingekleurde foto's? Best nog veel foto's die bewaard zijn gebleven.
    Van Marco Polo weet ik eigenlijk bijzonder weinig en dan is Doctor Who als geschiedenisles toch best wel leerzaam. Mooi vond ik hoe Marco onze helden niet gelijk geloofde en de gemenerik Tegana wel. Zoals Marco redeneerde was het ook logisch dat hij de vreemdelingen niet zo maar op hun blauwe ogen geloofde.
    Heel erg grappig vond ik de ontmoeting met de Kahn. De Doctor kreunend, de Kahn kreunend en zo werden ze snel dikke vrienden. Hahahahaha.
    Eeuwig zonde dat deze bewegende beelden verloren zijn gegaan. Dat het wat vermoeiend kijken is komt denk ik niet hoofdzakelijk daardoor maar juist meer omdat het tempo van het verhaal niet zo hoog ligt. Wij zijn inmiddels wel erg veel prikkels gewend.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nee bij mij alles in zwartwit. Ik weet ook weinig van Marco Polo, maar of je nou door doctor Who meer over hem te weten komt, is maar de vraag ;) Ik moet nu steeds aan de Tardis op die houten kar denken als ik aan Marco Polo denk ;)
    Ja erg leuk die doctor met de Kahn. Hihihi.
    Dus nu ben je bij de sleutels van Marinus. Ben benieuwd hoe het voor jou is om ze nu ineens weer te zien bewegen...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Doctor Who was oorspronkelijk bedoeld als educatief programma voor de kinderen dus ik neem aan dat als er een historische aflevering is dat daar wel een kern van waarheid in zit.
    Kleur was wel een beetje gek kijken. Net alsof ik vals aan het spelen was want toen was er helemaal geen kleur.
    Van die sleutels van Marinus staat me bij dat het een heel leuk verhaal was alleen weet ik dus niet meer wat. Je hoort nog van mij. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Net de The Keys of Marinus afgekeken. Inderdaad heel erg leuk verhaal met een rode draad wat de avonturiers toch in veel verschillende situaties brengt. Het is net of elke aflevering een verhaaltje op zich is en dat maakt het wellicht wel boeiender omdat dit wat snelheid geeft. Iets meer van deze tijd in die zin.
    De Doctor valt op door zijn afwezigheid en ja, in die tijd als men vakantie had dan werd je even uit de serie geschreven om dan later weer terug te komen. Voor ons nu onvoorstelbaar. :-)
    In de eerste paar verhalen vond ik dat de vrouwen wel weer erg veel moesten gillen. Dit was later een stuk minder. Heel leuk waren de beelden van de huilende wolf die duidelijk uit een ander soort opname waren gehaald en hergebruikt. Zoiets amateuristisch geeft het zijn charme.
    O ja, en ik wil ook nog even noemen dat ik de titels van de volgende aflevering die in beeld komt aan het eind voor de aftiteling, zo leuk vind. :-)

    We lopen weer bijna gelijk nu. Ik kijk al uit naar de bespreking van het volgende verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb me even ingehouden, maar nu kunnen we dus samen volop van de Azteken genieten. Leuk leuk leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen