donderdag 13 oktober 2011

An Unearthly Child

Series:  
Doctor Who (1963) An Unearthly Child
 Het allereerste avontuur van doctor Who uit 1963 met William Hartnell als doctor. (een paar jaar geleden ook al eens gekeken, maar kon me er niet veel van herinneren) We leren hoe de doctor aan zijn naam komt. En we zien dat een doctor zonder sonische schroevendraaier ook niet veel waard is. Ook heeft de doctor nog geen enkele heldenstatus of redder-van-mensenstatus. Hij maakt zelfs een egocentrische, ja een ronduit mysantropische indruk.

Enlightened Iemand komt totaal euforisch uit een soort healing/therapieweek en ontdekt dat de andere mensen nog hetzelfde gebleven zijn en niet op haar verandering zitten te wachten. Nogal erg zwartwit. heb nog geen idee wat ze willen met deze serie. Het is HBO dus de verwachtingen zijn hoog. Afleveringen van 30 minuten.

Dexter 6x02. Nog wat 'aanzetten tot' deze eerste afleveringen

Pioneer One. Een crowdfunded serie, dwz gefinancierd door de liefhebbers en niet door grote maatschappijen. Ook hier afleveringen van 30 minuten. Pilot nodigt niet direct uit tot verder kijken maar we geven het nog een kansje.

13 opmerkingen:

  1. Jij weet hoe de Doctor aan zijn naam is gekomen? Vertel!
    En hoe vond je deze eerste afleveringen van Doctor Who?

    Enlightened klinkt als het ware leven. Meestal komen de mensen na een therapie wel weer van hun roze wolkje af. Sommigen blijven er echter nog jarenlang op zitten.

    Leuk dat je Pioneer One ook nog even noemt en meteen hebt uitgeprobeerd. Of zat je net even met een leeg half uurtje?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Doctor Who: Ian noemt hem doctor Foreman (in the Cave of Skulls (grootvader van Susan immers), dan zegt de doctor: Doctor Who?
    Enlightened: of je dondert gelijk weer in de hel waar je net uit was gekomen ;)
    Pioneer One: ik was gewoon even nieuwsgierig :)
    (leuk zo'n snelle reactie, had ik niet verwacht)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. (soms ben ik snel)
    Doctor Who: Oh je bedoelt de titel van de serie, ik dacht hoe de Doctor aan zijn naam de Doctor was gekomen. Vond het al bijzonder.
    Maar eh hoe vond je het nu?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh dat hij ook 'doctor' heet, dat vond ik zo vanzelfsprekend, daar had ik nog niet eens bij stilgestaan ;)
    Ja heel leuk natuurlijk vind ik het. Soms wel iets te traag, zoals bij het gedoe rond de leiders en het vuur. Bij de 'grote kijk' van nksf heb ik deze afleveringen ook al gezien, ben toen bij Marco Polo blijven steken, benieuwd of ik er nu wel doorheen kom.
    En wat ik nog wou zeggen en vergat in mijn stukje: het is dus vanaf aflevering 1 al geen kinderserie. Het is behoorlijk eng, zelfs voor mij nu en zelfs met slecht acteerwerk qua vallen en zo. Maar ik leef me heel makkelijk in, waan me nooit in de studio maar op een vreemde planeet en vind het ook erg sneu voor Barbara en Ian dat ze na dat vreselijke avontuur toch weer een nieuw avontuur in moeten, maar nadat ze zich hadden opgeknapt, vond ik het er wel weer minder sneu uitzien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Babara en Ian zijn dan ook echte helden! :-) Ze groeien steeds meer in hun rol, dat vind ik zo leuk om te zien.
    Ga je een hele DW herkijk doen? Zit er namelijk aan te denken om ook weer eens vanaf het begin te beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O dat zou wel heel leuk zijn om samen te kijken! Kunnen we ze in nksf bespreken #nieuwleven ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hahahaha, ik geloof niet dat dat ooit nog zal lukken. Als je nog een ander idee hebt, hoor ik het graag.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het DTTA-forum is misschien ook niet zo'n goed idee hè? Al zitten daar wel de èchte fans. Verder zou ik 't niet weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Op het forum is ooit wel eens iemand begonnen met alles kijken maar die hield het zelf ook niet echt bij.
    We kunnen ook een nieuwe blogspot beginnen en mensen daarop wijzen als we iets nieuws hebben geschreven. Is dat een idee?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. tja ik weet niet, dan is het zo helemaal ons ding en het zou leuk zijn als meer mensen mee gaan kijken. En alweer een nieuw blog? Dan kunnen we het net zo goed in Ogentroost doen. Ik zou het dan toch liever op het forum doen....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zat al te twijfelen nadat ik mijn antwoord verstuurd had. Wordt ook veel meer werk dan ik er aan zou willen besteden. Tja, dan weet ik het even niet zo. Leek me wel leuk om niet alleen weer in het wilde weg te gaan kijken maar zonder meekijkers begin ik er ook weer niet zo snel aan. Nog maar even laten bezinken.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ja een forum is niet echt gebruikersvriendelijk. Nou ik ga gewoon door met kijken en zeg af en toe wel iets op Ogentroost, maar als je liever een nieuwe blogspot wil ben ik makkelijk over te halen hoor :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wellicht wordt het anders ook wel weer wat te veel huiswerk. Laten we maar kijken wanneer we zin hebben. En als we het er over willen hebben, kunnen we ook nog mailen al is dat wel heel ouderwets.

    BeantwoordenVerwijderen