maandag 29 oktober 2012

Homeland 205

Homeland 2x05 Q & A

Wat een ontwikkelingen met Brody. Wel mooi hoe Carrie hem als slachtoffer ziet en in hem gelooft en daardoor aardig dicht in hem door kan dringen.

Toch geloof ik niet dat hij zomaar zonder slag of stoot (nou ja die slag heeft hij wel gehad eigenlijk) is overgelopen. Nou merk je wel dat hij niet veel kan hebben (na dat hele verleden met martelingen en eenzame opsluiting)  maar toch liegt hij er nog op los. Dat de bom gewoon niet afging heb ik hem niet horen zeggen. Als hij straks als dubbeldubbelspion moet gaan fungeren, zal het wel helemaal een warboel worden in zijn hoofd.

Ik denk dat hij eigenlijk nog steeds loyaal is aan Abu Nazir. Aan zijn gezicht was niet goed te zien hoe ver Carry tot hem doordrong wat betreft de strategie van Nazir.
 Het blijft spannend en er staan vele levens op het spel.

En dan nog die dochter met haar vriendje, de zoon van de vice-president, als subplot. Poehee!


2 opmerkingen:

  1. Een zeer heftige aflevering! Was Carrie nou serieus of niet? Was Brody echt aan het omslaan of niet? Aan de ene kant ging ik er zo in mee en het kippevel stond tot op mijn tenen, maar aan de andere kant: Carrie had wel het geluid aan laten staan en Brody heeft zoveel jaren haat en Nazir binnen laten komen, dat gaat toch niet in een uurtje over? Dus ik sluit nog niet uit dat ze allebei een spelletje aan het spelen waren. Het is in ieder geval ongelofelijk spannend en zo zo goed gemaakt!!

    Brody's dochter, tja daar heb ik niet zo veel mee, vooralsnog vind ik haar gedoe afleidend en niet erg relevant maar misschien gaat het nog ergens heen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had wel het gevoel dat Carrie alles meende wat ze zei, maar dat het ook een strategie was om hem te breken, wat haar volgens mij niet echt gelukt is. Maar ik baseer me ook een beetje op de preview; had ik toch beter af kunnen zetten...:(

    Vriendje is de zoon van Walden, dus als het uitkomt is ook zijn presidentschap in gevaar. Brody komt er vast achter, dus...

    BeantwoordenVerwijderen