zaterdag 5 januari 2013

Doctor Who (1963) The Smugglers

Doctor Who. seizoen 4 aflevering 1 The Smugglers

Als ik naar de foto's van deze aflevering op google kijk blijk ik het wel weer slecht getroffen te hebben met mijn versie, want ik zie wat wazige silhouetten en kan de personen nauwelijks onderscheiden.
Als ik nog zo'n aflevering tegenkom ga ik hem niet meer kijken. Ik kan best veel hebben, maar dit is me toch te gortig.

Heb dan ook niet zo heel veel te zeggen over deze aflevering. Heb hem uitgezeten. Dat is het wel. Het enige wat me opviel is dat er erg vaak van scène gewisseld werd met zelfs kleine cliffhangertjes na een scène. De doctor wordt bijna de keel doorgesneden en hup, we gaan even kijken hoe het met Ben en Polly gaat. Dat was in de vorige seizoenen wel anders. Het doet me erg aan de huidige tijd denken waar ze dat in series te pas en te onpas doen.

Nu ben ik erg benieuwd naar de volgende aflevering, want daar gaan we iets meemaken wat we in al deze seizoenen nog niet meegemaakt hebben. Wat een geluk dat deze aflevering bewaard is gebleven.

5 opmerkingen:

  1. Ook mijn versie was vreselijk vaag en ondanks het geluid en de ondersteunende woorden die soms langskomen om weer te geven wat er gebeurt, kon ik het regelmatig niet meer volgen. Ook omdat mijn aandacht afdwaalde naar andere oorden.
    Misschien was het ook niet zo'n heel boeiende aflevering. Wat mij is opgevallen is dat wanneer het beeld wel bewoog (die enkele keer dat dit gebeurde) er meestal iets geweldadigs aan de hand was en ik denk dan ook dat het de gecensureerde gedeelten zijn die we nu nog bewegend te zien krijgen.

    Verder vind ik Polly en Ben wel erg snel gewend aan het idee van tijdreizen. Polly verbetert Ben zelfs op een gegeven moment over dat ze in 16-zoveel zijn en niet de twintigste eeuw, alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Goed aanpassingensvermogen hebben die twee.

    In het begin is er een scène waarin de Doctor de man in de kerk zijn vinger terug in de kom helpt. Waar dit op slaat is mij volstrekt onduidelijk. Om te laten zien dat hij ook een dokter is?

    Het laatste wat me opviel is dat de Doctor wel heel erg benadrukte dat hij de TARDIS niet onder controle heeft. Bij Barbara en Ian wilde hij daar niets van weten maar nu geeft hij het meer dan toe. Een behoorlijke verandering in de Doctor.

    En dan nu op naar het allerlaatste avontuur met de eerste Doctor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Was het bij jou net zo erg als op de printscreen die ik hierboven van mijn versie heb gemaakt?
    Bij mij waren er ook een paar bewegende beelden, oa. een beeld van een man die naar een paard loopt, beeld was ingekleurd zelfs. Was niet echt gewelddadig dus (wel met twee d's)
    Die scène van de vinger uit de kom is aan me voorbijgegaan. En er is vast wel meer aan me voorbijgegaan.
    Laten we maar gauw naar de volgende aflevering gaan. Daar ben ik nl. behoorlijk benieuwd naar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Potverdrie! Heb ik nu weer gewelddadig verkeerd geschreven? Dat gaat er eentje worden die eruit geslagen moet worden. Dank voor het opnieuw opmerken.

    En ja, mijn beelden waren net zo vaag als de printscreen die je hier toont. Geen pretje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. denk maar aan gewelddaad. Daad van geweld. Beide woorden eindigen op een d.
      Goh dacht dat ik het slecht had getroffen, maar gedeelde smart is halve smart :)

      Verwijderen
  4. Vanmorgen op de fiets zat ik nog over gewelddadig na te denken en over weldadig en dat ik het toch niet goed kon rijmen. Leuk om dit nu hier te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen