zaterdag 16 maart 2013

Like Crazy

Film: Like Crazy (2011)


Het was weer de soundtrack die me op het spoor van deze film bracht. Dustin O'Halloran en veel piano: Lieve muziek bij een lieve film. Dat bedoel ik niet negatief. Vooral het eerste deel van de film is erg lief. Twee tieners die verliefd op elkaar worden. Leuk in beeld gebracht ook. Niet het geijkte.

Dan komen de problemen. Want hij woont in de VS, zij in Engeland en er is iets mis met een visum. Ze worden beproefd door de afstand. En daar draait eigenlijk de hele film om.

Ik vond het een leuk tussendoortje, met een paar leuke vondsten, die het net leuk genoeg maken om verder te kijken. En ook de al bekende muziek maakt het leuk. Denk echter niet dat deze film lang blijft hangen. Daarvoor is het een beetje te gewoontjes.

Wat ik later las is dat er geen script was voor deze film. De twee moeten zelf improviseren. Een leuk experiment, maar misschien was het toch beter geweest als de film wel een script had gehad. Dat had het misschien iets meer diepgang kunnen geven.
Wel een verrassing was dat de actrice die River Song speelt in Dr.Who (Alex Kingston) hier de moeder van het meisje speelt.

1 opmerking:

  1. Wat leuk dat jij ook films gaat kijken naar aanleiding van de soundtrack. Heb ik ook een paar keer gedaan en dat is toch anders dan als je vanuit een andere hoek gaat kijken. Muziek kan veel doen en zeer een film bepalen vooral als je de muziek wat beter kent.

    BeantwoordenVerwijderen