zondag 27 maart 2011

Forbidden Planet

Film: Forbidden Planet (1956) (het was SFweekend bij TCM) Wordt als een van de betere sf-films uit de jaren 50 gezien en dat kan ik beamen. Erg leuk vond ik de bliepjes als muziek. Zag daarna nog het indrukwekkende begin van 2001 van Stanley Kubrick, die ik verder heb opgenomen, dus daar hoop ik nog tijd voor te vinden, misschien wel leuk om nog weer eens te zien, maar avondvullend.
Documentaire In Turkije Weer een zeer interessante serie van de VPRO over het hedendaagse Turkije. Afl. 1 Over Ataturk, de vader van de Turken dmv gesprekken van Bram Vermeulen met Turken in Istanbul.
Serie A'dam e.v.a. 4e aflevering. Niet te missen zo'n leuke serie. Was weer heel romantisch en ontroerend.

2 opmerkingen:

  1. Ries dacht gezien te hebben dat 2001 in juni in Tushinsky wordt gedraaid ter eren van een of andere verjaardag. Lijkt me erg leuk om die film in een bioskoop te zien.
    Forbidden Planet ken ik niet, klinkt wel heel aantrekkelijk.

    En over Turkije bedoel je denk ik Bram Vermeulen de journalist en niet de kleinkunstenaar? Lastig als mensen exact dezelfde naam hebben. Op mijn werk hebben we daar ook al problemen mee.

    Je hebt een lekker kijkdagje gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja 2001 moet je eigenlijk in de bioscoop zien. Als dat zo is wacht ik even met kijken.
    Forbidden Planet is een aanrader.
    Natuurlijk de journalist, ik denk niet dat de zanger uit zijn graf is opgestaan, al had hij wel andere ideeën over graancirkels dan de wetenschappers ;)

    BeantwoordenVerwijderen