vrijdag 18 maart 2011

Labyrinth van Jim Henson

Film Labyrinth (1986) van Jim Henson. Slechts twee echte acteurs spelen in deze film  samen met een heleboel geweldige poppen. Een lust voor het oog. Heel mooi gemaakt, met veel humor en ook spannend en eng af en toe. Lijkt me niet geschikt voor kleine kinderen. Grappig ook nog even te noemen hoe ik deze film gevonden heb: zie mijn andere blog. Erg leuke film, must see als je van David Bowie houdt of van de Jim Henson-poppen (Muppets, Sesamstraat)
Sarah (Jennifer Connelly)  wenst haar stiefbroertje waar ze op moet passen en dat maar blijft huilen naar de goblins. Dat komt haar duur te staan want de goblin-koning (David Bowie) verhoort haar wens en neemt broertje Toby mee naar zijn kasteel, waar ze alleen via een labyrint kan komen. Dat wordt een groots en spannend avontuur met niet te vertrouwen goblins, waarvan er een paar langzaam maar zeker toch haar 'vrienden' worden. 'Vriend' is een belangrijke gegeven in de film. Naast de mooie scène waardoor ik deze film graag wilde zien is er ook een erg mooie eindscène waar de twee acteurs en baby Toby door het trappenschilderij van Escher lopen.

6 opmerkingen:

  1. Het is niet te geloven maar deze film heb ik nog nooit gezien. Het wordt de hoogste tijd als ik je beschrijving lees. Grappig ook dat je David Bowie noemt omdat ik hem gister heb zitten googlen naar aanleiding van Merry Christmas, Mister Lawrence en ik me afvroeg hoe oud hij nu is en wat hij nu doet. Jaren niet aan die goede man gedacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vond het ook zo raar dat ik de film nog nooit gezien had. Ik zie dat Bowie een jaar jonger is dan ik. Broekie :) Wat hij nu doet kun je wel op wiki lezen. Daar staat ook een foto van hem uit 2009. Dat is even schrikken en slikken ;) Merry Christmas, mr. Lawrence heb ik trouwens ook nooit gezien. Vietnamfilm was dat hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb de film nooit gezien. Dit is een proefje of het lukt een reactie te plaatsen (derde po)ging

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Merry Christmas, Mr Lawrence gaat over britse krijgsgevangenen in Japan (dus een beetje meer naar het oosten).
    Foto van David Bowie in 2009 vond ik niet zo schokkend. Eigenlijk vind ik hem juist er helemaal niet zo oud uitzien als ik had verwacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Niek ik had hem natuurlijk net als de verleidelijke goblinkoning gezien dus voor mij was het wel even schrikken ;)

    BeantwoordenVerwijderen