vrijdag 4 november 2011

The Assassination of Jesse James

De volledige titel van deze film is:
The Assassination of Jesse James by the coward Robert Ford.
De lengte van de titel doet al vermoeden dat het een lange zit gaat worden: 2,5 uur duurt hij maar liefst en hoewel het een heel meditatieve film is met prachtige beelden is hij toch veel te lang. Het plot wordt al weggegeven in de titel, toch is hij bij tijden heel spannend. Lange scènes soms met toch erg veel spanning, want er gaat veel dreiging uit van Jesse James (Brad Pitt) Zijn tegenspeler is trouwens Casey Affleck, de jongere broer van Ben. Wanneer het dan gebeurd is zie je dat de film nog een half uur te gaan heeft en komt er nog een hele epiloog, in een andere stijl dan de rest van de film, dus dat valt niet goed.
Ik had nog nooit van deze film gehoord, maar zoals al vaker had ik de soundtrack gehoord en vond die erg mooi. (van Nick Cave en Warren Ellis) Was dus erg benieuwd naar deze film.
Het is gebaseerd op historische gebeurtenissen en op een boek daarover van Ron Hansen.

1 opmerking:

  1. Hoe herkenbaar om een film te gaan kijken na de soundtrack al tig keer te hebben gehoord en van te hebben genoten. De muziek kan er wel een ander gevoel door gaan brengen in zowel positieve als negatieve zin dus het is wel een risico.
    De titel vind ik wel heel aanstekelijk. Dit komt wellicht omdat ik muziek ken die over Jesse James en Robert Ford verhalen (The Pogues) en me een goed gevoel geven. Nick Cave mag ik ook zeer graag naar luisteren dus het heeft alles van de juiste ingrediënten. Gaat op mijn lijstje van wie weet nog eens naar op zoek en gaan kijken.
    Leuk dat je er over schrijft.

    BeantwoordenVerwijderen