woensdag 20 april 2011

Game of Thrones

Serie: Games of Thrones. Een nieuwe fantasy-serie van HBO. Het was even spannend, want er was een mini-discussie over op Twitter waarin het woord 'aanstellerig' viel. Ik denk dat ik wel begrijp wat bedoeld wordt, zou het zelf eerder wat plechtstatig of overgedramatiseerd noemen, maar ik vind het wel bij de serie passen. De serie is naar een boekenserie van George Martin: A Song of Ice and Fire. Deel: Game of Thrones. Ik heb het maar even besteld bij de bieb in Nederlandse vertaling zodat ik alle personages misschien wat sneller leer kennen, want dat viel me niet mee bij deze eerste aflevering. Het plan is dus om de serie te volgen.

1 opmerking:

  1. Jij wil even snel bijlezen? Dan mag je wel wat tijd inruimen want het is een behoorlijk lijvig boek. Ik ben wel benieuwd hoe de vertaling is. In het engels is het zeer prettig lezen, vloeiende schrijfstijl waarbij ik amper merkte dat ik aan het lezen was. En natuurlijk die geweldig citeerbare uitspraken die gedaan worden. In ieder geval welkom in de wereld van A Song of Ice and Fire.

    BeantwoordenVerwijderen