vrijdag 29 april 2011

The Royal Wedding en SGU: Hope

The Royal Wedding. Reportage van het huwelijk van Kate en William, begonnen op journaal 24, daarna afwisselend op Ned.1 en BBC1, uiteindelijk toch vooral op BBC blijven hangen vanwege de iets meer houtsnijdende commentaren. Totaal andere cameravoering dan hier in Nederland bij koninklijke huwelijken, niet gericht op emotionele effecten, maar met een zekere gereserveerdheid benaderd.
In DWDD ging het daar alleen maar over en had men daar geen begrip voor.

Stargate Universe 2x14 Hope. Weer een interessante aflevering. Overleden geliefden worden opgeslagen in de database van het schip met behulp van 'de stoel'. TJ doet een niertransplantatie, met behulp van Amanda Perry, ook opgeslagen in de database.
Zou ik dat wat vinden, mijn overleden geliefden ergens opgeslagen? Is er dan nog karakterontwikkeling? Is er dan nog sprake van een gelijkwaardige verhouding als ik de knop aan en uit kan zetten, maar de ander niet? Iets om over na te denken.... doet een beetje denken aan Caprica, die andere gecancelde serie met overledenen die opgeslagen zitten, maar dan in een Cylon (robot)

1 opmerking:

  1. Leuke vergelijking met Caprica, daar had ik nog niet aan gedacht. Ik denk dat er wel zeker spraken is van karakterontwikkeling bij de opgeslagen persoonlijkheden. Zij weten namelijk wat zij eerder hebben gedaan als zowel levende persoon en als opgeslagen persoon. Inderdaad interessant beeld om over na te denken.

    BeantwoordenVerwijderen