donderdag 14 april 2011

Stargate Universe en Mildred Pierce 3

Serie Stargate Universe afl. 2x11. Deliverance part2. Had eigenlijk besloten na de break niet verder te kijken, omdat de serie gecanceld is en je straks misschien weer met een nooit opgeloste cliffhanger komt te zitten, maar ik hoor zoveel enthousiasme over de nieuwe afleveringen dat ik toch maar ben gaan kijken. We zien wel.

Miniserie Mildred Pierce afl. 3.Het blijft tobben met het leven van Mildred. Aan de ene kant is ze heel flink. Na de dood van haar dochtertje pakt ze haar leven weer op en opent haar restaurant dat gelijk al heel goed loopt. Aan de andere kant kan ze haar dochter totaal niet de baas die ook nog eens ontzettend beïnvloed wordt door haar minnaar Monty die nu totaal op haar geld leeft. Dat zag je al van verre aankomen. Ik zit me eigenlijk constant op te winden dat ze zich zo laat inpakken door dochter en minnaar, maar ik bedenk me ook dat het uit het leven gegrepen is. Ze is geen hollywoodheld, maar een mens zoals ik er zoveel ken in mijn omgeving, sterk op een heleboel vlakken en tegelijkertijd zwak op weer andere vlakken.

3 opmerkingen:

  1. En? Hoe vind je Stargate Universe?

    Er wordt een hoop geërgerd bij Mildred Pierce als ik Twitter zo volg. Blijf jij nog wel kijken?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Niek ep.11 vond ik wat minder, want veel vechten en ik keek in bed op laptop, wat niet zo goed werkt, maar ik heb wel zin om door te kijken.
    Wat Mildred betreft: het zijn nu nog maar 2 afleveringen, dus ik ga nog even door met ergeren ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sterk en zwak..... maar potverdorie zo breng je kinders toch niet groot :). Dat van Monty begreep ik nog wel, da's ook vanwege standsverschillen enzo, een rare machtsbalans. Maar Vede was al vanaf aflevering 1 een gruwelijk verwend kind dat daar door moeders vooral in werd gesterkt. Gebeurt real life ook, maar daar erger ik me er ook wezenloos aan :)

    BeantwoordenVerwijderen